Cultuurzoeker voor onderwijs

Theatermakerij STORM

Dagproject Circusdag

Omschrijving

De Circusdag is een uitdagend kunstproject, waarbij de gehele basisschool mee kan doen. Gedurende het dagproject Circusdag wordt spelenderwijs een circusvoorstelling gemaakt. De leerlingen volgen verschillende circus workshops, waarbij ze leren omgaan met diverse circus-technieken, zoals de

In de ochtend worden de circus-technieken uitgelegd en gaan de leerlingen de kunsten aanleren. In de middag wordt er gewerkt aan het maken van de circusact. Aan het eind van de middag worden de acts gepresenteerd in een circusvoorstelling, waarbij iedereen mag komen kijken!

Onder begeleiding van ervaren docenten wordt het circusproject veilig opgebouwd en aangepast aan het niveau van de doelgroep. Wij hebben voldoende gekwalificeerde docenten en circusmaterialen om alle leerlingen te kunnen voorzien van circus workshops gedurende de gehele dag.\

Meer informatie over de Circusdag.

Bekijk alle dagprojecten van Theatermakerij STORM.

Algemene informatie

Tijdsduur activteit
Hele dag
Locatie
Op school
Discipline
Theater
Te boeken in
Aa en Hunze, Assen, Borger-Odoorn, Coevorden, De Wolden, Emmen, Hoogeveen, Meppel, Midden-Drenthe, Noordenveld, Tynaarlo, Westerveld, Appingedam, Delfzijl, Groningen stad, Haren, Loppersum, Oldambt, Pekela, Stadskanaal, Ten Boer, Veendam
Doelgroep
PO - Groep 1 en 2, PO - Groep 3 en 4, PO - Groep 5 en 6, PO - Groep 7 en 8, Speciaal onderwijs
Leerdoel
Stimuleren van expressie
Versterken van fantasie
Versterken groepscohesie
Aanleren van circustechnieken
Productvorm
Project, Workshop/gastles
Rol leerlingen
Actief
Aansluiting vakken
Bewegingsonderwijs, Drama, Kunst
School dient te zorgen voor
Tijdens de dag dient er een leerkracht boventallig te zijn. Geen voorbereiding noodzakelijk.
Lesstof vervangend
- Ja - -
Onderdeel van leerlijn
- Ja - -
Speciaal onderwijs
- Ja -
Begeleiding door school nodig
- Ja -
Geschikt voor buitenschoolse opvang
- Ja -
Sluit aan op kerndoel
PO: De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en te communiceren.
PO: De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
PO: De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.
Kostprijs
N.O.T.K.